Assassin’s Creed – Unity

Když jsem se dozvěděl, že nový díl série Assassin’s Creed bude pouze na konzole nové generace, byl jsem trochu zklamaný. Vždyť při hraní AC4 jsem si nestěžoval na to, jak hra vypadá. Ta hra už byla na PS3 krásná a velice dobře hratelná. Poté, co jsem si AC4 pořídil na PS4, jsem byl velice příjemně překvapen z vizuální stránky. Proto jsem se začal těšit na Unity.

První velkou změnou je Abstergo. Respektive, absence Absterga. Víte o tom, že tam jste, víte o tom, že pro ně něco zjišťujete, ale nepohybujete se uvnitř společnosti tak, jako třeba v AC4. Hlavním hrdinou tohoto dílu je tedy pouze a jenom Arno, syn asasína v dobách před francouzskou revolucí. S ním tak procházíte Paříž, kterou mají v moci templáři a na vás je, abyste se jich zbavili a pomstili smrt svého adoptivního otce.

Hlavní změna oproti předchozím dílům je engine, na kterém opravdu vidíte, že by ho třeba PS3 nezvládlo plynule rozběhnout. Nejde tak ani o grafiku, která je o třídu lepší než ve zmiňovaném AC4 nebo Rogue, ale spíše jeho technické možnosti. Arno tak má uvěřitelné realistické pohyby po zdech, při synchronizacích toho vidíte podstatně více a kvalitněji a hlavně potkáváte obrovské davy lidí. Opravdu obrovské. Předchozí generace konzolí byla schopná vygenerovat sotva čtvrtinu z nich na jednom místě.

Po příběhové stránce jsem se hrou taky spokojen, je zde vidět odkaz na původní hry s Eziem, které jsem do doby před AC4 bral jako to nejlepší, co v sérii vyšlo. Máme tu klasické dějové zvraty, lehkou návaznost na minulé díly alespoň v podobě archivních složek a máme tu i lehké cestování časem.

Celkově vzato musím říct, že jsem byl se hrou spokojen a připomněla mi staré dobré časy se sérií, kdy jsem nemusel jenom řešit plavení se na lodi. Dokonce i možnost multiplayerových misí tu fungovala velmi zajímavě. Alespoň v případě náhodného výběru spoluhráčů. Pokud jsem se chtěl spojit s kamarádem z gildy (kterou si tu taky můžete založit), měl jsem smůlu a nikdy se mi to nespojilo. Předpokládám, že se jednalo o technický problém u kamaráda (router), protože v opačném případě bych hru opravdu proklínal.

Je pravda, že ve hře jsou chyby. Občas se NPC postavy vznášejí, občas se zaseknete o neviditelnou zeď a již zmiňovaný coop multiplayer, ale je lepší si hru zahrát v době, kdy už je vyladěná většina chyb, než když hráči museli po měsíci stahovat přes 1GB patchů…

Hodnocení: 8/10

 

Leave a Reply