Zážitky z Legionu 1 – První kroky

Nebudu si nic nalhávat a přiznám si, že datadisk Warlords of Draenor pro mě byl obrovským zklamáním. A když u mě pominula euforie z nového světa, dostavilo se velké zklamání z toho, že datadisk nepřináší nic nového a praktický jen recykluje obsah datadisk Burning Crusade. Navíc tomu ani nepřidaly různé opakující se zóny a potvory, takže jsem většinu herního času strávil na starých kontinentech a dodělával jsem si achievementy, sbíral equipy a mounty.

WoWScrnShot_083115_203648

Už první oznámení Legie bylo pro mě rozporuplné. Dalo se to sice čekat, to je pravda, ale na druhou stranu tu máme opět koncept z původních datadisků. WoW bylo o hordě na Azerozhu. Burning Crusade bylo o Plamenné legii, která šla na Azeroth z Outlandu (zničeného Draenoru). Wrath of the Lich King byl o novém kontinentu a Arthasovi. Cataclysm byla o Deathwingovi, Mists of Pandaria o pandách a novým soubojům proti hordě. Warlords of Draenor tu je opět o hordě na ještě nezničeném Draenoru a o změně v čase a historii. Jelikož Warchiefové zabránili Gul’danovi, aby z nich udělal otroky pro Plamennou legii, neodehrál se tak ani datadisk Burning Crusade a Legie tak musela přijít jindy. No jo, ale takhle se udělal obrovský časový paradox, protože bez zničení Draenoru v BC nemohlo dojít ke zrození Thralla atd atd atd. Mimochodem, tady v tomto paradoxu vidím možný další datadisk, do kterého by mohli být aktivněji zapojení draci, resp. hlavně Nozdormu, vládce času.

WoWScrnShot_083116_111141

No, ale zpět k událostem datadisku Legion. Do Azerothu opět vtrhla Plamenná legie, která je opět vyvolaná Gul’danem a opět tu máme společného nepřítele, proti kterému stojí Aliance i Horda. Vstupní scénář nám tak ukazuje, co máme od Legie čekat a taky (spoiler) smrt krále Variana a zradu Hordy. Jako bychom to nečekali, že?

WoWScrnShot_082816_202802

Podle lore byl zlý titán Sargeras poražen a jeho ostatky uchovány na souostroví Broken Isles. Je tedy náhoda, že si Legie pro svůj příchod vybrala zrovna tuto lokaci? Určitě není. Očekávám tedy, že naším hlavním úkolem datadisku bude zabránit oživení Sargerase.

WoWScrnShot_082416_132045

A teď postupně dojmy. Po příběhové lince má můj lidský mág za sebou zatím zhruba slabých deset hodin ve hře, kdy jsem zatím toho ještě moc neviděl, ale i tak se událo několik zajímavých věcí. Po zhlédnutí a dohrání uvodního scénáře se ocitnete zpět ve Stormwindu a máte si promluvit s novým králem, Anduinem Wrynnem, synem zesnulého Variana. Tam se taky od zástupců Illidari dozvíte, že Legie infikovala už celý svět a démoni jsou i na hradě. Po jejich porážce tak dostanete úkol, abyste dohlédli na přesun Dalaranu, který sídlí nad Karazhanem na novou lokaci. Tam pak od Khadgara dostanete několik dalších úkolů, které vedou do vašeho nového sálu, pro který budete nejspíše sbírat artefakty, okolo kterých se vlastně celý příběh Legionu točí. Tam taky dostanete možnost výběru ultimátní zbraně, která vás bude provázet během celého hraní. Proč? Protože stejně jako má vaše postava talenty, má je i vaše unikátní zbraň. K jejímu získání vede další scénář pro jednu osobu, který je rozdílný vzhledem k vaší postavě. Já jsem lidský mág a svůj ohnivý meč jsem tak dostal od Lich Kinga v Icecrownu po sérii několika soubojů. Kolega Lordhell je pandarenský mnich a dostal scénář v Pandarii. Nápad je to velice zajímavý, uvidíme postupem času, jak se osvědčí. Přeci jenom mám s talentama ve wowku hodně špatné zkušenosti, kdy od dob košatého stromu a větví talentů z původního WoW nám zbylo celkem nějakých deset talentů na kompletní vývoj postavy. Je to sice přehlednější a jednodušší pro nově hráče (čti děti), na druhou stranu nás to připravilo o piplání postavy.

WoWScrnShot_082816_203831

Poté, co dostanete unikátní zbraň, můžete se vydat na cestu do Broken Isles. A je jen na vás, kde začnete. Opravdu. Máte tu totiž otevřené všechny zóny a je tak jen na vás, kam se vydáte. Opět, zajímavý nápad, ale uvidíme vše v reálu. Předpokládám, že obtížnost nepřátel se bude průběžně zvyšovat podle vašeho lvl. Itemy droplé z potvor, nebo získané za questy mají zatím ještě slabý ilvl v porovnání s PVP S3 oblečením, takže nové oblečení se vás zatím týkat nebude.

WoWScrnShot_111415_221156

Problém je, že všude okolo máte i hráče z Hordy. Zatím to ještě jde, protože tu jsou věci k plnění. Když nepočítám questy, máte tu speciální osoby/potvory, které jsou na mapě označené hvězdičkou. To je něco podobného jako treasures z Draenoru, akorát zde dostáváte i zkušenostní body pro vaší zbraň.

WoWScrnShot_083116_111106

Po obsahové stránce tedy zatím nevidím problém, ale to jsem neviděl ani v minulém datadisku. Horší to je s technickou částí hry. Když nepočítám opětovné překopání talentů, které byly asi nejhůře poznat na mém DK, jsou tu pro mě naprosto nepochopitelné zásahy do UI ve hře. Zmizelo nastavování blbostí jako číselné informace o zdraví a maně v profilovém okně vlevo nahoře, není tu zvýraznění nepřátel nutných ke splnění questu, teď jsou tak označení všichni včetně hordy, takže třeba ve startovních lokacích nevíte kdo je kdo. Zmizelo z menu nastavení, jestli chci vidět plášť a helmu – tyto věci se musí skrýt pouze přes transmogryph atd. Proč to někdo překope, když to funguje? To netuším, ale není to dobrý nápad.

WoWScrnShot_082816_202249

Takže jak jsem říkal, za mě je to taková opatrná a nedůvěřivá spokojenost. Ale ještě nejsem ani lvl 101 a nemám za sebou ani jednu dohranou zónu, tak uvidíme.

2 komentáře

  1. Náádhera :).
    Tak ono je to pořád to samé dokola, v Legion mi připadá, že osekali i quest texty na minimum, což nemusí být vyloženě zlo. Když jenom vezmu ten fakt, že ta hra je tu přes deset let a pořád funguje… Mě Draenor celkem bavil, i to hnání repky kvůli flyingu. Vůbec v Draenoru jsem strávil hodně času.
    S těmi datadisky jsem zvědavej, četl jsem někde na fansitách, že jsou tu i tajné světy, ke kterým maj ale přístup jen nelfové atd. Kór, když si můžou hrát s dějovou linkou, jak chtějí, tak to může bejt zase od znova, wipe všech charakterů a jedem vanilla :D. Ne, tak potenciál tam určitě je, čekám, že až tak na levelu 200 začne být zle. Když si vezmu to HP… Ten ekosystém bude setsakramentsky těžký hlídat a uhlídat.
    Jinak v tý lore dělaj totální bordel, nechápu proč se musí dělat jakože se hodně věcí nestalo… takový bordel je i v knihách a komixech?
    Deset hodin? Není to moc, pokud teda bereš prequel k datadisku, což i tak je dost…
    Ty talenty to je dvojsečná zbraň, mj. nevím jak ty ale já jsem navštívil i Uldum, nějaký upgradlý dung tam v obloze a místo teleportu do Peak of Serenity ho máš na úvodní želví ostrov za pandy… Já jsem si po pár hodinách na ně docela zvyknul (na talenty) a příjdou mi efektivnější než před tím, teda zatím, ty artifaktí talenty tomu taky dávaj docela dobrý pocit, takže bych to hned neodsuzoval a navíc díky těm talentům po 110. levelu se to může docela větvit…
    Jj, nebaví mě to googlovat, ale taky si myslím, že Blizz začal volit scaling potvor dle levelu, to beru, ale jako v dungeonech a raidech to NECHCI. To bychom měli po achievementech :D.
    Btw. číselné informace jdou nějak zobrazit, páč já je tam mám jako dřív.
    Uvidíme no, pro mě zatím fajn, ale třeba ta zbraň by měla mít samostatnou tab jako teď transmogryph, tohle může fungovat u socketů, ale u tak sofistikovaný věci jako je tohle bych teda jako tohle rozhodně nebral. Určitě nás čeká hodně změn už brzo v updatu :). Jsem zvědavej, jak se poprali s flyingem – jestli zase za odměnu anebo za peníze.
    Pěkný článek a chci recenzi pak… a deník… a miliony postů denně!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leave a Reply