Zážitky z Shadowlands 1

Když se tak dívám na historii tohoto webu, kdysi jsem tu začal psát něco jako herní deníčky z hraní nových datadisků World of Warcraft. Pravda, byly trochu nepravidelné. No, trochu… Mám tu Cataclysm z roku 2012 a pak až Legion z 2016. Mezitím samozřejmě chybí Pandaria, Warlords a Battle. A zrovna u posledního datadisku jsem strávil zhruba 600 hodin herního času za hlavní postavu, takže si hra přímo žadonila o článek. Ale ne, místo toho jsem raději přispíval na můj druhý projekt www.pixelhunt.cz. Reklamu teď ale necháme stranou a vrhneme se na nový přírůstek do World of Warcraft, hry, která už je tu s námi 16 let. A Shadowlands je v pořadí už osmý datadisk k původní hře. Podle videí a PR prohlášení slibovala hra spoustu novinek a změn, kterých už ve hře bylo až až a ne každá měla úspěch. A pokud byla oblíbená, tak se na ní Blizzard v dalším datadisku vykašlal a nevrátil se k ní. Jako příklad uvedu Garrisonu z Warlords of Draenor. S příchodem Legionu se tam lidi vrátili maximálně plnit achievy nebo grindovat. Jako já.

Takže Shadowlands. Už před koncem datadisku Battle for Azeroth bylo jasné, že Sylvanas, hlavní nemesis od Legionu, přežije. Příběh Battlu její postavení vyhrotil a udělal z ní nepřítele obou frakcí, Aliance i Hordy. Pokud jste ale čekali, že bude jako end content nějaký mega velký raid, ve kterém bude jako finální boss, bylo vám po shlédnutí traileru (openingu) na Shadowlands jasné, že nic takového se konat nebude a naopak se její pole působnosti přesune do nového realmu, kde bude dělat zle. Sylvanas totiž zničí helmu nového Lich Kinga, která rozbije hranice mezi životem a smrtí a umožní tak bytostem navštěvovat tyto světy. Popis nového světa bychom měli, začátek příběhu taky, tak se vydáme na cestu.

Než se otevřel nový datadisk, čekal nás menší pre-launch event, kde se po Azerothu začalo objevovat více a více “vojáků” Lich Kinga. To mělo navodit atmosféru toho, že se děje něco podivného s mrtvými bytostmi. V praxi to znamenalo, že se v některých místech Azerothu (dál jsem to nezkoumal) objevilo pár koster a ghoulů a ti vás nakazili. Vy jste přišli o život a hned jste zase ožili jako další ghoul, kterého můžete ovládat a se kterým můžete přeměňovat zase další hráče. Na jednu stranu blbost, na druhou stranu je fajn, když se jako ghoul vydáte do Stormwindu a před branami je zrovna event, kde je několik hráčů. A vy k nim doběhnete a vybuchnete. A nakazíte je. Takový Covid ve hře… Každopádně Sylvanas nechala unést krále Anduina (i když mi nevadí, stejně v něm vidím toho malého kluka, který stojí vedle trůnu, na kterém sedí král Varian… Jo, to byly časy… Za jeho vlády bylo všechno lepší…) do Shadowlands a poté, co s Lichem a dalšími opravíte zničenou helmu, povedou vaše první kroky úvodní zónou The Maw, kde je vašim hlavním cílem najít a zachránit krále. Ta se dá bez problémů hrát sólo, takže si alespoň zvyknete na nějaké ty změny ve hře.

Předně tu máme levely, které se opět stáhly dolů. Z původního lvl 120 máme level 50, padlo HP, ilvl a nějaké další statistiky, na které si tak bude člověk muset hodně zvykat. Neříkám, jestli je to dobře nebo špatně, ale uznávám, že díky tomu se teď velice rychle expí nové postavy. Například Void elfku jsem si vyexpil na maximální úroveň za 35 hodin bez jakéhokoliv dungeonu. Ale na ten ilvl si bude muset člověk zase zvykat. Když si vezmu, že na konci BFA už jsem měl krásný fialový set a teď mám zase ilvl 107 a zelené itemy jsou skoro stejně silné, jako fialové z konce předchozího datadisku, tak to zamrzí. Ale za ta léta jsme se s tím smířili a už to není tak tragické. A teď tedy ty zážitky. Předně musím říct, že se nacházím ani ne v půlce první herní zóny Bastion a mám odehráno nějakých šest hodin herního času za maina. Tím je fire mág, teď už na lvl 52. A já to začnu brát bodově:

  • Levelování postav – Zhruba od Legionu Blizzard bere levely postav pouze jako číslo, ale nezajímá ho to. Vy tak v rekordním čase dojdete na maximální level 60 a pak už to je o levelu equipu (ilvl). Kde jsou ty časy, kdy jsme do zóny nemohli, protože jsme byli na tak nízké úrovni, že běžní mobové měli místo čísla lebku a zabili nás jednou ranou. Nicméně na jeden level máte třeba 190.000XP, za splněný větší quest dostanete asi tak 8-10.000XP, k tomu máte moby, elity… takže jeden level vás vyjde ani ne na hodinu hraní. To mi jako motivace nepřijde.
  • Vstupní zóna pro obě frakce – Od BFA Blizzard naštěstí opustil od striktního pojetí WoW jako PVP světa a pro normální hráče (čti: Ne děti) tak dali možnost vypnout ve světě tuto možnost. Já jako výhradně PVE hráč jsem to uvítal velice nadšeně, protože spojené startovní zóny, kde je více hordy, než mobů, to člověka hned přestane bavit. Na druhou stranu, i když máte PVE a plníte questy s hordou vedle sebe, stane se vám často, že si k sobě přitáhne půlku nepřátel, které potřebujete zabít a lootovat a vy musíte stejně čekat na jejich respawn. Trochu nedomyšlené, ale ok, dá se to přežít.
  • Design Bastionu – Vypadá fakt dobře. Poté, co si projdete zdlouhavý a chvílemi nudný tutoriál, který trvá asi hodinu a nemůžete v něm používat jakékoliv mounty, konečně můžete hrát normální hru. Vzhledově vypadá první zóna opravdu dobře. Použité pastelové barvy, rozmáchlý a netradiční design místní flóry mi připomněly skvělý film Jak přicházejí sny.
  • Design Bastionu – Po nějaké době vás přestane bavit. Po počátečním nadšení vidíte všude postavy s andělskými křídly a je to celé nějaké kýčovité. Jsou to andělé? Nebo Valkýry? Nebo něco mezi? A propo, když je tu ta severská mytologie zhruba od datadisku WotLK, tak proč je Shadowlands? Vysvětlí se nám to, nebo je Valhalla jedna z částí Shadowlands? Popravdě jsem se před vydáním datadisku nedíval na videa, kde se představují herní zóny, jsem zastáncem toho, že si chci všechno objevovat sám. Takže pokud se o tom dříve mluvilo, tak to šlo mimo mě.
  • Design The Maw – Ten se mi líbil. Sice tu byla velká inspirace řeckou mytologií (řeka Styx), ale to mi vůbec nevadilo. Zpracování bylo super.
  • Míchání různých mytologií – Normálně jsem pro, ale tady mi přijde, že co nějaká část hry, to jiná mytologie. Není to zase úplně na škodu, protože to ve výsledku dává smysl, ale zatím mě to ještě nepřesvědčilo, jestli je to super nápad
  • Atmosféra hry – Začátek super. Jak říkal kolega Lordhell ve svém článku, dýchá na vás ta atmosféra starého dobrého Lich Kinga. Alespoň do té doby, než přijdete do barevného Bastionu.

Takže kdybych měl shrnout moje zážitky, nadšení a feeling ze hry, bylo by to zatím dost obtížné. Na jednu stranu The Maw nasadilo laťku kvality docela vysoko, aby to “nezáživný” Bastion radikálně snížil. Datadisk přinesl hodně změn v levelování postav, včetně jednotné startovní zóny, ale na druhou stranu překopal většinu statistik, na které jsem byl zvyklý. Zatím jsem tedy docela na vážkách, jestli jsem nadšen, nebo ne. A takové pocity jsem měl i u Legionu nebo u Warlordů, ze kterých se pro mě staly nejhorší datadisky hry. Tak uvidíme, jak se to vyvine…

Zveřejnit odpověď